torsdag, juni 12, 2008

Skolavslutning och sommarlov!

Så var även vårterminen slut och Sanna har slutat 2:an. Herregud - vart tar tiden vägen??! Hon och kompisarna såg så stora ut, där de stod och sjöng inför alla föräldrar igår. Naturligtvis hade det varma och soliga sommarvädret bytts ut mot vanligt svenskt sommarväder. Alltså, växlande molnighet, lite för blåsigt och inte alls så där varmt och skönt. Men vi slapp åtminstone regn. Eftermiddagen firade vi med jordgubbstårta som vi bakade och tog med hem till Anne, Björn och Jonas. Gott och mysigt.

Idag har Sanna följt med David till dagis. Ska ha telefonmöte med min största kund efter lunch, så det känns bra att kunna ha fullt fokus på det.

Känns som om vi haft en kanonstart på sommaren tack vare veckorna med sol och värme. Har gjort så många spontana och härliga utflykter; fångat krabbor vid havet, fiskat på Simmenäs, haft vänner på grillfest, varit i Värnamo och hälstat på (där även syster och barn var på besök), badat i Forshedabadet (vilken nostalgisk känsla!) och kikat på huset på Långgatan där jag växte upp. Det var inte utan att det kändes som ett litet sting i bröstet. Forsheda kändes mycket idylliskt, men samtidigt lite vemodigt: I bassängen motionssimmade fortfarande samma folk som när jag var liten. Eller i alla fall barnen till dem som simmade där på den tiden jag härjade omkring i vattnet. Men ändå var det känslan av idyll som var starkast. En känsla av hemma, trots att jag inte känner att jag har speciellt mycket gemensamt med de som bor kvar. Lustigt.

Martin är i Salzburg med kunder sedan 4 dagar (kollade på Sverige-Grekland i tisdags). Känner mig väldigt trött på alla hans resor för närvarande, vilket säkert även innebär att jag är trött på honom. Han har varit borta mer än 30 dagar (och nätter) hittills i år och har alltså missat en månad av sina barns liv. Och av vårt gemensamma liv. Man kanske bör göra som Perelli - ta en timeout!

Nej, åter till jobbet - även om högtrycket verkat lägga sig vädermässigt, så ligger det fortfarande kvar över mitt skrivbord i alla fall.

Må gott vänner!

Inga kommentarer: