fredag, februari 27, 2009

För vackert för att vara sant...

Visst, det tog 6 timmar med bil att komma hit, men wow - vilken obeskrivligt vacker pärla detta lilla Tällberg är. Och vilken kanonfin skidåkning vi haft i Bjursås idag (http://www.bjursas.com/). Den bästa skidåkningen jag någonsin upplevt norr om Italien. ENDAST NATURSNÖ! Man tror ju inte att det är sant.

Kom fram strax före 20.30 igår kväll till Åkerbloms där jag bokat in oss i minisvit i 3 nätter. Varför vi hamnade så pass lyxigt ska jag gärna berätta för den som är intresserad. Hur som helst. När vi satte nyckeln i dörren och öppnade upp trodde barnen att vi hamnat på ett slott. Tog oss ganska snabbt till matsalen för att njuta av pilgrimsmusslor och siljanslax, nog bland det bästa jag ätit. Därefter var ju barnen tvungna att prova på rummets härliga bubbelbadkar, fastän de egentligen redan var långt in på övertid. Trötta, mätta och rena, somnade vi, för att vakna till en härlig frukostbuffé strax före kl. 8, därefter skidutrustning på och ut i pisten. Behöver jag säga att det var en minusgrad och strålande sol? Mina kinder ser minsann ganska friska ut i spegeln ovanför det antika skrivbord jag hamnat vid. Korvgrillning mitt i backen till lunch och sedan mer skidåkning. Ja, det var en härlig dag - och just en sådan jag verkligen behövde.

Nu är övriga familjemedlemmar i poolen och badar - jag för vänta tills imorgon, av hygieniska skäl, så att säga. Om 2 timmar är det kvällsmeny och gott vin som gäller och det behöver jag som tur är inte avstå. Jag önskar verkligen att alla ni som älskar skidåkning lika mycket som vi fick uppleva detta. Atmosfären, skidåkningen, snön - ja, allt. Det är 70 cm snö utanför och landskapet är vintrigt fint - man tror knappt att det är sant. Nu kom Sanna tillbaka - vi får nog ta en tur till på sparkstöttingen. Hej!

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Låter helt underbart!Hoppas du får ladda batterierna och kan "hålla dig från jobb dessa dagar".

Nästa vecka är det mässa och helgen därefter scrapträff! Me lööv!

Ha det!
kramisar