lördag, december 19, 2009

Vasas Vassa Brudar

Ja, visst är det ett slående namn vi går under, vi galningar som, faktiskt via Helena i många fall (ja, hon som gick bort alldeles för tidigt i höstas), blivit uppmuntrade att åka Tjejvasan?! Idag öppnade 200 meter längdspår uppe i Dammekärr och jag blev visst första man (kvinna) ut! Såg att någon från snöteamet stod och fotade under mitt första varv, där jag hade full sjå att hålla armar och ben i styr. Finns risk för att jag hamnar på fler hemsidor framöver - jag ska gärna bjuda på en länk och ett gott skratt... :)

Blev i alla fall 30 varv på det dryga 200 meters långa spåret, så nu är de första 6+ km tillryggalagda. Planen är att kämpa vidare imorgon och sedan får väl skidåkningen helt enkelt ersätta de dagliga promenaderna framöver, så länge snön behagar stanna. Den som vill får gärna göra mig sällskap i spåret.

1 kommentar:

Maridano sa...

Stopp stopp stopp! Jag vill följa med!......Funkar det med miniskidor? Annars får du vara så vänlig och följa med mig till närmaste sportaffär så att jag kan inhandla ett par längdisar....