söndag, december 08, 2013

Snöglädje



När snön faller från vinterhimmeln är det inget som stoppar familjen från att släppa allt och leka loss. Inte ens en envis halsinfektion med tappad röst och elak hosta, dvs följderna efter vad jag gissar är årets influensa. Efter en olycklig incident i snöbollskriget lyckades jag efter fjäsk få alla på bättre tankar, varpå projekt snögubbe tog form. I en fotbollstokig familj som denna (tja, med undantag för stackars Sanna då) var temat naturligtvis självklart. Sanna, som absolut inte ska beskyllas för att vara fotbollstok, var som vanligt den mest kreativa och med lite sprayfärger från garaget växte ett äkta BVB-fan fram på gräsmattan. För att skydda vår skapelse mot snön, som mot slutet av leken tyvärr hann övergå i regn, kom Martins golfparaply äntligen till användning i ett mer familjeomslutande sammanhang än normalt! Flera timmar senare står vårt egenskapade fans lika ståtlig i trädgården!


När vi lekt klart och fått av oss alla kläder, som blivit blöta av både snö och regn, blev det glöggmys med lussebulle i soffan. Smågodis i allmänhet lockar mig inget vidare, men på hallon- och lakritsskallar är jag helt såld! När jag hittade glögg med samma smak var jag ju bara tvungen att testa! Jag erkänner villigt att kombon låter ganska äcklig, men det var faktiskt en alldeles förtjusande blandning, som jag mer än gärna häller i glöggmuggen igen! Nu ska jag vara hänsynslös nog (jag tänker på mina inte alltför friska symtom) att följa med Sanna till kyrkan på andra advents-konsert - hon samlar gudstjänster i konfirmandboken och har kommit på att adventsgudstjänster är väldigt mysiga. Ha en mysig andra adventskväll.

Inga kommentarer: