tisdag, mars 24, 2009

Vårfint i trädgården

Hela förra veckan var det härligt vårväder (och om det inte var det hela veckan, så har jag förträngt de mörkare stunderna för all sol som lyste över oss!) Passade på att vara ute i trädgården och röja en hel del, och visst finns det fortfarande saker kvar att göra, men aldrig tidigare har jag väl varit så "klar" i mitten av mars. Och så vaknar man till snö... det hade man ju minsann kunnat räkna ut. Ett par bakslag brukar det ju alltid bli innan våren verkligen kommer i antågande, men ändå blir man lika besviken varje år. Som tur är lyckades snöovädret inte skrämma bort solen, så den får man väl passa på att njuta av, trots att det blåser snåla, vinterkalla vindar. Snö i dagarna 3 säger dagens prognos, så det är väl bara att stå ut med vintern ett tag till.

Sitter med spänning och väntar på besked om vår Italienresa blir av eller ej. För få bokningar gör att den riskerar att ställas in. Pissigt. Hade verkligen sett fram emot en vecka i italienska färger, maten, skidåkningen, vinet... Hmm, jag får passa på att drömma lite till i hopp om att den blir av trots allt!

Hade för övrigt en urhärlig scrapdag i Lindome förra helgen - tack bordsgrannar för denna heldag, all inspiration och annat ni bidrar med. Kände mig helt upplyft när jag kom hem och tacksam över att ha vänner som er.

Ska försöka fota lite och lägga upp någon dag (har ni hört den förut?!) Har inte använt min fina systemkamera sedan i julas, så det börjar väl bli så dags... Köpte ju liksom den för att använda den... Nåväl - någon solig dag framöver så kanske livet fylls av ledig tid... Nog!

Får återvända till jobbet - det har inte släppt sitt grepp om mig ännu. Men idag är lanseringen, så nog bör det bli en avmattning framöver (även om övergången inte blir lika drastisk som tidigare år, när jobbet krävs minst 16 timmar om dygnet. Så har, tack och lov, läget inte sett ut i år).

Tjingeling, tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för sällskapet, vi borde träffas oftare man kan aldrig få nog av pyssel.
Kramelikram C