måndag, april 13, 2009

Hemma utan brutna ben!

Känns nästan osannolikt att vara hemma helbenta efter en vecka i Italien - måste säga att förra årets skräckupplevelse med David har förföljt mig tills nu - men efter en "hel" vecka, utan brott, känns det som om man kan se på livet med tillförsikt igen! :)

Ja, även de sista dagarna blev härligt underbara i Italien. Mycket sol, fantastisk skidåkning och glatt humör. Var ute på en riktig upplevelse på torsdagen, åkte 7 mil på skidor!!! och var helt slut efter nästan 1 mils stakning... Jag och Martin tog med Sanna på en planerad utflykt, där man skulle få tolka efter häst (det var härligt) och se ett underbart isfall (typ förisat vattenfall). I slutet av säsongen, som man ändå måste säga att det är trots att det i just detta bergsparti var nästan 3 meter snö!!!), var det dock inte alls så imponerande som det först lät och hade vi vetat att rundan var så förbaskat lång, så hade vi nog inte alls valt att följa med. Sista milen gick nog hälften av min egen styrka till att hålla Sanna vid glatt mod - jag menar, när flera vuxna i princip bröt ihop, så var det nästan övermäktigt att begära så pass mycket av henne. Men, hon höll ihop hela vägen och var verkligen beundransvärt duktig. Och hon var mäkta stolt när det blev mina sista ord för kvällen. Tror vi alla somnade strax efter kl. 21.

Sista dagen åkte vi i Campitello och över berget till Val Gardena. Jättefin skidåkning i roliga fun park områden, där barnen stormtrivdes. Jag och mamma tog plats i varsin solstol med ett glas vitt medan övriga 4 roade sig... :) Känns härligt att komma hem med lite sol på näsan - och eftersom vädret även är kanon här hemma, så finns det ju inte direkt något att sakna, även när semestern gått mot sitt slut och det är dags att börja jobba igen.

Hoppas att ni alla kunnat njuta av en riktigt härlig påskvecka.

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Låter verkligen som om ni haft det helt fantastiskt!

Kramisar