måndag, juni 01, 2009

Premiärtältat!

I början av juni 2008 åkte tältet fram för ett par "campingnätter" på altanen (vi har ju vårt berömda 3-sekunders tält utan tältpinnar!!!), och när nu sommarvärmen dök upp i helgen, så var vi naturligtvis tvungna att göra tradition av det hela. Så upp flög (ja, det är så det fungerar ett 3-sekunders tält) tältet i går kväll och efter mycket bus och fnitter somnade två små trötta lintottar. Strax efter 23 kröp jag själv ned i sovsäcken (det kändes för kallt med täcken i år) och det var faktiskt riktigt mysigt. Jag älskar att tälta, det bör väl tilläggas. Lite småkallt på morgonkvisten (har glömt att man vaknar av 1) morgonljuset, 2) fågelkvitter, 3) när morgontrafiken drar igång), men då kröp vi alla bara lite mer tätt intill och så var det problemet löst. Martin låg naturligtvis i sängen hela natten - han kan inte förstå hur 17 man kan tälta, när det finns lediga sängplatser. Hmpfh - en sån rännstensunge, tänker jag, Skogsmulle själv!

För övrigt bjöd helgen på bad i Mjörn - åtminstone för barnen. Av hygieniska skäl fick jag tyvärr avstå, och då menar jag verkligen tyvärr. Jag älskar försommarbad när vattnet är så där kallt att det nästan gör ont i kroppen. Bröllopsplanering inför nästa lördag blev det också, men även en otroligt härlig trädgårdsfest i goda vänners lag på lördagkvällen. Tack familjen K för en supermysig kväll! Igår spelade Sanna cello-solo i kyrkan. Tyvärr var det väl glest i bänkraderna, men mors dag och 25+ grader varmt var kanske inte den bästa kombinationen för att locka folk till kyrkan. Men det var faktiskt riktigt härligt att ta en paus inne i den svala kyrkosalen. Och de som inte kom missade inte bara svalka i själen, utan också två underbara stycken som Sanna spelade. Ja, det var fint.

Måndag morgon och det är väl dags att börja jobba - jag hoppas dock att min planering med 2 timmars lunch på altanen håller. Vill gärna få lite färg på kinderna tills bröllopet. Kramelikram!

2 kommentarer:

Therese sa...

Låter som ni har haft en perfekt helg!!
Kramar

Joakim sa...

Hej

Jag undrar vad det är för märke på ert tält. Är på jakt efter ett sådant men kommer inte ihåg vad dom heter.

jocke_granberg@hotmail.com