tisdag, juni 09, 2009

Träningsfreak!

Herregud vilket träningsfreak man blivit. Förutom mina dagliga promenader har de sista veckorna innehållit simning och cykling också... Som förra veckan. Först runt sjön, sedan en dryg timme i raskt tempo i stallet, 1 km i simbassängen och på kvällen 1 h cykling i kuperad terräng. Och så fort jag är klar med en sak, ser jag direkt fram emot nästa dags utmaning. Idag blev det en dryg timmes promenad på morgonen, en knapp timmes promenad med hästen, nästan en mils promenad i Dammekärr och nu (jag kom precis ut ur duschen) ringde en tredje kompis och undrade om jag inte skulle med ut och gå... Så, på med nya träningskläder och ännu lite motion.

Får nog försöka ordna med nytt simkort också... Har simmat upp mina tio gånger och alltså gjort en mil i bassängen på två veckor... Men det får bli efter Mallorca, dit jag naturligtvis tar med walking-skorna, men framför allt ser fram emot vattengympan som hålls dagligen på hotellet. Då ska jag köra hårdträning! Och varför all denna träning? Ja, vänner - kanske är målet en av de överraskningar jag lovade bjuda på under 2009 - för ni har väl inte glömt julkortshälsningen??!!!

Inga kommentarer: