tisdag, januari 12, 2010

...rosor på kinden och solsken i blick...

Jag ska villigt erkänna att motivationen inte låg på topp i går morse när man skulle återvända till vardagen efter en lång och häääääääärlig ledighet, men när jag satt här och kikade ut från mitt fönster igår och allt som mötte mig var strålande sol från en klarblå himmel och gnistrande snö, så kändes det ganska ok att jobba ändå. Mina triceps skriker efter vila, men jag kunde inte annat än att beta av 11 km i längdspåret på lunchrasten idag - himlen var lika blå som igår, solen lika härligt lysande, snön lika bländande vit och ja - jag hade nästan en salig upplevelse uppe i spåret. Jag, naturen, fågelsång... (och ett gäng pensionärer). :) Stunder som dessa är det svårt att önska sig mer av livet. Lycka i kropp i själ - vilken fulländning!

Och för er som inte testat Nödinge förut - gör det gärna i vinterskrud - längdspåret i Dammekärr är varmt att rekommendera.

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Låter underbart! Vilka veckor vi haft, helt suveränt!
Ha en trevlig helg!
kramisar