tisdag, januari 19, 2010

Sommarplaner i vinterlandskap

Jag tillhör verkligen den skara som njuter av vintern i allra högsta grad och längtar egentligen inte alls till sommar och värme så länge som snötäcket ligger kvar och temperaturen håller sig på minusskalan. Men visst känns det ändå underbart att veta att sommaren väntar där bakom snösmältning, slask och vårregn. Igår gjorde sig sommaren lite extra påmind här på mitt kontor, då sommarens resa till ännu mer somriga breddgrader blev bokad. 2 veckor i våra gamla omgivningar på spanska fastlandet tänkte vi inleda semestern med och barnen blev så ivriga att de nästan glömde bort hur kul det är med pulkaåkning och ville att det skulle bli sommar direkt. Blir naturligtvis jättekul för både dem och oss att träffa våra Spanien-vänner. Och kanske kan vi förverkliga några av de utflykterna vi inte riktigt prioriterade 2006, som t.ex. mysiga och hissnande Ronda...

Och kanske lite playa-liv i Nerja (vi skulle gärna testa några av de mysiga badvikar fam. Fritzell skickat bilder på), eller varför inte uppleva en favorit i repris, Tarifa?


Bilder från Nerja.

Vad härligt att ha detta att se fram emot! Får bli min tröst när djävuls-perioden på jobbfronten drar igång nästa vecka. Ja, vi befinner oss återigen i den perioden av året. Kan inte fatta att det redan är dags igen... Men, med dessa bilder för mina ögon ska det nog gå vägen även i år.

4 kommentarer:

Maridano sa...

Underbara bilder.....kan ni packa ner mig i resväskan?

MOLLES BLOGG sa...

Underbart att ha något så härligt att se framemot!
Hoppas allt är bra med er!
kramisar

Therese sa...

Ja nu skulle man behöva lite värme. Men själva sticker vi till fjällen nu på lördag för att få ännu lite mer snö och kyla:)
Du har en award att hämta i min blogg.
Kramar

MOLLES BLOGG sa...

Halloj! Du har en award att hämta i min blogg oxå. Kram