fredag, maj 21, 2010

Ett jäkla dyrt vin det blev...

...hittade årets version av min numera-i-förmodlig-ägo-hos-en-uteliggare-i-Pisa-skräckgröna jacka på Femmans Sport igår. Med en viss modifikation: Årets färg var syrenlila. 2399 mynt fattigare kunde jag bara konstatera att den nya jackan inte kunde bli grön och att vinet i Florens förmodligen kommer att bli ett av mitt livs dyraste flaskor...

Men känslan finns där. Vattentät var den också (jag var tvungen att testa när himlen öppnade sig under åskvädret igår). Så, det blir nog bra med syrenlila. Någon gång framöver. När den bittra eftersmaken lämnat mina läppar.

1 kommentar:

Camilla sa...

Du som bara bruka läppja på vinet nu för tiden. Sist jag såg dig riktigt berusad var den berömda taco-kvällen på Fyrklövergatan.Men det var ju Martins fel som köpt den starka versionen av taco-såsen. Det var en betong keps som hette duga.