söndag, februari 13, 2011

På medaljplats!

Åkte med Sanna till mormor och morfar i Småland igår, för att tillgodose hennes högsta önskan inför sportlovet. Blir bra med ett par extra händer nu när mamma kommit hem från sjukhuset, men fortfarande är långt ifrån fit for fight. Dessutom ska hon gå i restaurangskola på Toftaholm Herrgård, som avslutas med att nära och kära får komma på supé. Blir väl käre far som får representera familjen, för tyvärr är det ju lite långt att åka fram och tillbaka härifrån. Får hålla tummarna för att hon vill visa vad hon lärt sig när hon kommer hem! :)

På vägen hem tog jag svängen förbi Ulricehamn och åkte av bara farten 21 km på skidor i Ulricehamnsloppet. Blev faktiskt trea idag, så föga förvånande att jag just nu strålar ikapp med den härliga vintersolen vi haft över oss idag. Var kanonfina spår och en glädje att susa fram. Tyvärr blev det lite kallare i natt än vad yr.no utlovat, så glidet hade kunnat vara lite bättre, men mitt fäste var alldeles kalas. Riktigt kul. Lovar att snart dela med mig av bilder från "boa" där förhoppningsvis nya framgångar snart förbereds...

Dags att återvända till verkligheten bakom skrivbordet efter exakt ett dygn på resande fot. Har varit en galen vecka på jobbet och för att det inte ska bli mer än kaos imorgon är det bäst att jag börjar kika på en del av det som ska levereras på måndag och tisdag. Imorgon dyker det helt säkert upp nya projekt, så det är bara att ge sig ner i kolgruvan igen... Men efter dagens prestation blir det åtminstone med ett leende på läpparna!

Inga kommentarer: