torsdag, september 20, 2012

Backflash á la 1988

Trots oerhört många förändringar inom skolans värld sedan jag själv var del av den, så kan jag efter gårdagens och morgonens kemiförhör med Sanna konstatera att förändringen åtminstone inte letat sig in i kemilokalen. Tror minsann att både labbar och instuderingsmaterial är exakt det samma som på min tid. Kanske att bokens utsida fått ny layout, men njae - knappt det! Kul har det i alla fall varit att förhöra och få en tillbakablick i livet - som tur är verkar Sanna och hennes klasskamrater inte vara lika olydiga som jag och mina klasskamrater en gång var i kemisalen... Våra experiment gick inte sällan överstyr, vill jag minnas... Samtidigt är jag förstås tacksam över att det inte är jag som ska ha stort kemiprov idag och dessutom svenskaprov lektionen dessförinnan. Sanna är dock lika cool som alltid och går som vanligt iväg med sin härligt avslappnade inställning att "det löser sig". Beundrar den ungens lugn inför allt hon gör - en egenskap som hon absolut inte fått från mig, men som jag är oerhört tacksam för att hon begåvats med. Kan hon få behålla det kommer hon med all sannolikhet att uppnå alla sina drömmars mål. Du är bäst, min finaste skatt!

Inga kommentarer: