måndag, september 24, 2012

Mysig helg i Götet

Ännu en helg har ångat förbi i rasande snabbt tempo, men oj vilken fantastisk inledning den fick (avslutningen med fotbollscup i Älvängen var också fantastisk, där David och hans härliga lagkompisar tog hem vinsten). Söta S och J hade firmafest och bjöd vanan trogen in min käre make och mig att delta. Började redan fredag förmiddag med en timmes beach volley på härliga Beach Center i Kviberg - ett fantastiskt ställe måste jag säga - och så jäkla grymma vi var! Riktigt superkul och härligt svettigt - kändes i hela kroppen både lördag och söndag, kanske också för att jag värmde upp med 3 km rullskidåkning i Skatås. Tungt på gruset, men mer stabilt än på asfalt, men med alla muskler på helspänn känns det riktigt styggt i kroppen efteråt. Får utvärdera om det är värt smärtan efter nästa pass, tycker att jag dragits med känslan av aj-ont i ryggslutet sedan i fredags och jag känner mig absolut inte beredd att "aktivera" diskbråcket igen. Hur som helst. Efter den galet roliga timman på Beach Center styrde vår kos mot Clarion Hotel Post i Göteborg. Efter incheckning blev det lunch, därefter lite barhäng på Gamle Port - vet inte när jag var där senast, men det känns som minst ett och ett halvt decennium sedan! Trevligt hade vi i alla fall och smått runda om fotsulorna återvände vi till hotellet för ombyte till kvällen och besök på mysiga Källarkrogen. Åt gott, drack gott, skrattade glatt och hade en riktigt mysig utekväll. Kvällen avslutades i loungen på posthotellet, i avslappnad skön stämning med lagom hög musik för oss "äldre".

Funderade mycket över atmosfären i posthotellet, som fått så mycket uppmärksamhet i pressen sedan det invigdes tidigare i år. Att materialen var påkostade råder det inget tvivel om, men smaken hos den som inrett känns minst sagt tvetydig. Skönt avslappnade soffmiljöer, där man fick känslan av att sitta i någons vardagsrum med elden sprakandes bakom ryggen, hörde till de mest positiva inslagen, överdådiga lampor, dova färger och udda materialval och blandningar till de mer negativa. Påkostat ja - smakfullt nej. Får nog säga att det finns bättre boendealternativ i Götet om man ser till det rent estetiska, men bekvämligheten, servicen och storleken (det var ett gigantiskt rum vi fick) var absolut klanderfri. Frukosten var en ren njutning och får mitt absolut högsta betyg. Möjligheten att sitta i soffmiljöerna var extra lyxig på morgonen, med en brinnande eld som enda utsikt fick vi en härligt avslappnad start på dagen. TACK kära vänner för detta fantastiska dygn.

Jag som ogillar stökiga barmiljöer, för hög musik och kletiga människor måste också passa på att slå ett slag för baren på posthotellet. Det rådde en härligt avslappnad stämning och publiken var lagom gammal, utan att för den sakens skull kännas pensionärsmässig! Fick i och för sig känslan av att stället för tillfället tillhör Götets mest hippa inneställen, men publiken saknade ändå wannabees och annat löst folk. Propert klädda människor, trevlig personal i baren, lagom hög musik och sköna soffor - det är vad jag kallar bar life á la medelåldern - I LIKE!


Inga kommentarer: