torsdag, mars 20, 2014

Och plötsligt kom tankarna på nästa års vintersäsong...

I vanlig ordning KAOS när Vasaloppet öppnade sin anmälan i söndags morse kl 9. Efter överbelastning öppnades sajten på nytt kl 10 och jag hann på klubbens uppdrag anmäla två lag till 2015-års Stafettvasa. Puh! En bedrift, eftersom de 1600 platserna (liksom de 15 000 startplatserna till Vasaloppet) såldes slut på 90 sekunder!!!

Igår kväll öppnade anmälan till Kortvasan och ni kan säkert gissa er till vilka 4 som är anmälda... Dessutom fick vi i uppdrag att anmäla en av Davids bästa kompisar och hans pappa - alltid kul att värva nya skidåkare! Dessutom får ju kompisen ett bra träningsmål - det var nämligen i denne kompis namn och personnummer David åkte Kortvasan i år, så nu har ju båda killarna en tid att försöka slå!

Vasaloppsveckan 2015 känns plötsligt inte alls så avlägsen... och trots att våren hittills endast varit på tillfälligt besök, känns tanken på nästa vinter plötsligt så där härligt lockande som den säkert bara kan göra för en vinterfantast som jag. Men först vill naturligtvis även jag har mer vår, sol och energi och en härligt lång och varm sommar, som mer än gärna får vara ända fram till första snön behagar komma.

4 dagar kvar tills besked på min CT. Hoppas sannerligen på positiv information!

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Längtar till vinter igen kan jag inte säga att jag gör;)
Men det är ju kul med nya mål!
Hoppas du får bra besked på CT:n. Håller tummarna! Kram