fredag, mars 07, 2014

Vårkänslor!

Det är något alldeles extra när våren är i antågande. Från en dag till en annan kan man se vårlökarna skjuta i höjden och krokusarna så sakteliga slå ut. Det är nästan som magi. Imorgon har de lovat sol och jag gissar att dagens nykläckta vårlöksknoppar kommer att stå i full blom redan om ett dygn. Härligt!

Med våren är det inte bara naturen som fylls med energi. Även mina egna energidepåer tycks plötsligt svämma över och allt det där jag skjutit på framtiden känns med ens riktigt lockande att ta itu med. Medan barnen varit i skolan har jag passat på att tvätta soffkuddar, piska mattor, dammtorka och skrubba hela nedervåningen, putsa fönster, dammsuga och moppa golv. Vissa golv blev till och med handtorkade, men efter en stund sa både rygg och knän ifrån, så då fick det bli light-versionen med mopp istället. Nu doftar hela huset härligt friskt av grönsåpa och med nya blommor i vaserna känns det som vår även inomhus! Om energinivån fortsätter att ligga på skyhöga nivåer blir det till att feja vidar på micronivå i sovrummen under helgen - annars känns det som ett lagom bra projekt att erbjuda min käre make när han kommer hem på söndag, efter 4 dygn med golf på Gran Canaria. För visst borde väl även han ha fyllt på sina energinivåer - han har ju till och med varit på tillfälligt besök mitt i sommaren!!!

Inga kommentarer: