torsdag, augusti 30, 2007

Bara en vanlig dag på jobbet

En vanlig dag på jobbet, men ändå en alldeles speciell känsla. Höst. Den kom smygande i förrgår. Eller snarare kom den som ett jäkla bombnedslag. Iskallt. Brr. Ville ha både vinterjacka och vantar när jag cyklade med Sanna till skolan. Och visst - tänker man på att det bara är slutet av augusti och att man vissa år faktiskt fortfarande solat och badat vid den här tiden på året - så känns det kanske lite bistert tråkigt med höst - men samtidigt älskar jag de där kalla morgnarna med hög luft. När man bara andas in och lungorna fylls av liv. Den känslan är obeskrivligt härlig och just när jag drog in det där första andetaget härom morgonen insåg jag att det var nästan 2 år sedan jag drog in ett liknande andetag. Förra året vid den här tiden andades vi mest havssalt och solvind, blandat med sandstrand och avgaser - visst hade det sin charm, men NEJ - det slår inte lukten av höst. Vad glad jag är över att vara där jag är, trots allt.

Inga kommentarer: