onsdag, augusti 22, 2007

Tillbaka till verkligheten...

Ja, med den rubriken fick jag nästan en flashback - som om jag precis kommit hem från Spanien igen! Men nej, det handlar bara om att skolan börjat igen, David är tillbaka på dagis, Martin på jobbet och jag - ja, tja, framför datorn!

Det har varit ett långt och härligt sommarlov, men kanske är det för oss alla som en annan mamma sa idag på uppropet: Att ja, nu räcker det faktiskt!

Själv känner jag det snarare som början på något - det känns som om det är en förändring på gång. Andra kommer kanske inte märka så mycket av den, men jo - jag känner att det blåser lite nya vindar. Bara att hissa seglet och se vart kajutan bär iväg.

Nu blir ni nyfikna va? Men nej, något verkligt omvälvande är det inte tal om (alltså inga flytter till andra sidan Europa), men ibland kan även mindre förändringar få tydliga konsekvenser. Det är sådana jag tänker rikta in mig på.

Nu någon timme med hästböcker i sängen - på måndag ska jag skriva teoriprov och göra praktiska prov för att få följa med Sanna på tävling.

Tjolahopp - igår hoppade flickebarnet 50 cm...

2 kommentarer:

MOLLES BLOGG sa...

Vill bara önska lycka till idag!Du kommer klara hästprovet galant!!!
Kramelikram

Angelica sa...

Tack vännen - skönt att det är någon som tar sig tid att skriva in en kommentar! KRAM