fredag, augusti 10, 2007

Fortfarande semester - så skönt!

Ja, nu är det många av vännerna som börjat jobba, eller återgår till arbetet på måndag, men själva tänker vi njuta av sommaren lite till. Martin är ledig ända till den 20 augusti, så än väntar många lediga dagar. Nja, jag jobbar ju förvisso, men ändå – med Martin hemma infinner sig den där härliga Spanienkänslan. Jaa, på söndag är det ett år sedan vi började vår resa genom Europa… Inte klokt!

1-åriga bröllopsdagen firade vi på hotell Eriksberg. Ja, det var ju där vi tog in förra året, men där vi hittade ett annat brudpar i vårt rum… Personalen lyckades ju sedan ge paketen som lämnats i receptionen till våra barn till detta par och de såg vi aldrig mer… Hotellpersonalen visste dessutom inte vem som sovit i vårt rum, så tala om förlust…

Nu klaffade i alla fall allt toppen. Vi fick ju denna upplevelse helt gratis och kunde njuta av sviten längst upp med utsikt över hela hamninloppet. (dessutom med härlig vy över Götheborg som hade lagt till precis intill hotellet). 2 rum och en härlig stor säng med massor av kuddar. Sedan 3-rätters middag och senare på kvällen champagne, choklad och jordgubbar på rummet. Efter en lång frukost dagen efter hämtade vi barnen hos Annika och Niklas – skönt med vänner som ställer upp. TACK!

Förra veckan kom vi iväg till kompisarna i Västervik – det var några sköna dagar ute i skärgården. Soligt och fint och mysigt att träffa Spanienkompisarna igen. TUSEN TACK för trevligt sällskap och god mat! På hemvägen stannade vi på Pippilandet i Vimmerby. Soligt väder även där gjorde att vi hade sällskap av hela Småland, men vad gör väl det när det inte är några köer. Är helt imponerad av detta miniland med sina fantastiska rollfigurer som gör hela dagen till en kanonupplevelse för alla.

Ikväll tänkte vi dra ihop en kräftskiva (spontant), men folk verkar redan ha dragit sig in i sina iden inför höst- och vinterdvalan. Annars måste jag säga att vi hela sommaren upplevt den där härliga Spanienkänslan på hemmaplan. Kanske har vi smittat av oss lite, eller också är det bara en tillfällig nyck. Återstår att se.

Spanienkompisar är ev. på väg hit i nästa vecka. Har inte hört så mycket från dem, men jag hoppas i alla fall att det blir något. Barnen längtar efter sina kompisar – och naturligtvis även vi.

Nu väntar cykelutflykt med hela familjen. Bäst att ge sig iväg! Hej hopp!