torsdag, oktober 15, 2009

Nu är det minsann strax jul igen...

Ja, det är väl inte så mycket mer än julmusiken som saknas för att känslan av att nu är det jul igen ska infinna sig. Har i dagarna 2 varit helt uppslukad av julkortsmakeri! Ja, kära vänner - ni läste faktiskt rätt. Inspirerat (fast först nog mest ångestladdat) läste jag på scrap-vännernas bloggar om att det börjat målas tomtar och tillverkas kort i mängder i Kungsbacka-trakten. Så igår, när jag verkligen inte alls hade lust att jobba, kom inspirationen mer eller mindre flygandes även till mig och så var jag fast. I värsta scrap-träff manér. Var nog igång i 8 timmar. Kanske mer... Nu är ju inte jag så rutinerad att jag göra 50 likadana kort (ja, det brukar bli i den storleksordningen för eget bruk...), utan jag får naturligtvis en massa olika idéer som jag sedan brottas med och försöker förverkliga. Oftast, hittills, med facit att jag själv är nöjd, men visst har det blivit några kort i högen för mindre lyckade försök. Det är konstigt. Idéerna i förverkligad form blir inte alltid så som man tänkt sig. Men ja borde snart vara halvvägs och det känns minst sagt ytterst tillfredsställande, inte minst med tanke på att det bara är mitten av oktober. Tror minsann att jag ska gå och köpa julklappar imorgon...

2 kommentarer:

Therese sa...

Och nu ser jag framemot att få se några foton på dina kort:)
Kramisar

MOLLES BLOGG sa...

Jag har inte ens börjat, brukar vara klar i slutet på oktober. Det kommer att bli stress! Ses vi på mässan på lördag?

Ha det gott!
kramisar