fredag, oktober 02, 2009

Tidsfördriv

Följer exemplet på Therese och Malins bloggar och ägnar mig åt en spännande (?!) lista. Håll till godo, den som har tid, lust och ork.

1. Hur gammal är du om fem år? 39 år
2.Vem var den sista du träffade? Snickar-Patrick
3. Hur lång är du? 1,72.
4.Vilken var den senaste film du sett? Ice Age 3
5. Vem ringde du senast? Mamma
6. Hur löd ditt senaste SMS och till vem? Kan jag räkna med att du dyker upp imorgon bitti?, till snickaren!
7. Vad är dagens planer? Jobba, fixa på huset, röja i trädgården (solen måste bara värma omgivningen lite först!)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms om det ska gå snabbt, men visst föredrar jag mänsklig kontakt!
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De är gifta
10. När såg du senast din mamma? I morse.
Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Gick upp vid 05.30 och körde från Värnamo till Nödinge
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat och hittat, men åtminstone försökt mig göra av med!
14. Vilken är din favoritplats? Där solen skiner
15. Vilken plats föredrar du minst? Där det råder avundsjuka
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Och en sådan fråga ska en sådan orolig själ som jag svara på?! Vem vet vilka galna idéer vi hunnit förverkliga inom den tidsperioden... Den som lever får se. Har fullt upp med nuet!
18. Vem fick dig att skratta senast? Pappa, fast jag skrattade nog mest åt honom
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, tyvärr (?). Finns kanske i någon låda på vinden, om de inte gått vidare till bättre ändamål
20. Har du stationär eller bärbar dator? Fler av varje.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor passar mig fint. Underställ när maken är för dålig på att elda.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4
23. Hur många landskap har du bott i? Småland och Västra Götaland (ev. Bohuslän - stora delar av Hisingen tillhör Bohuslän - är osäker på om Vågmästarplatsen hamnar innanför eller utanför Västra Götalands ramar)
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja
25. Är du social? Om jag har lust.
26. Vilken är din favoritglass? Sandwich
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa
28. Tycker du om kinamat? Nej, usch. Typ det enda jag inte gillar, förutom inälvsmat
29. Tycker du om kaffe? Nej
30. Vad dricker du till frukost? Grönt te
31. Sover du på någon särskild sida? Vet inte. Jag sover ju.
32. Kan du spela poker? Ja, hyggligt.
33. Tycker du om att mysa? Ja, fredagsmys är bäst på hela veckan!
34. Är du en beroendemänniska? Nja, snarare kontrollfreak!
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, en tidigare kollega.
36. Vill du ha barn? Har två fantastiska kidz och jag har länge sagt att fabriken är stängd. Men vem vet...
37. Kan du några andra språk än svenska? Tyska, engelska, danska, lite spanska, franska, italienska och latin
38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, två eller tre gånger.
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet, men nog finns det fina pooler som jag kan tänka mig att svalka mig i
40. Vad spenderar du helst pengar på? Resor - tycker jämt vi är på väg någonstans. MEn jag ser det mest som en investering
41. Äger du dyra smycken? Tja, det beror väl på vad man jämför med. Men åtminstone värdefulla för mig.
42. Har du någon gång testat narkotika? Nej och jag skulle aldrig få för mig att göra det heller.
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En smörgås och ett glas mjölk - var hungrig när jag kört från Småland, men fick ett kräkanfall när jag kom hem. Tänkte att en rostad macka skulle funka efter det och än så är den kvar.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Det beror nog på vilket humör jag själv är på.
45. Välj ett ärr på din kropp? Brännskadan sedan jag var liten.
46. Vad har du för ringsignal? Tråkig SonyEricsson
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja. Favoriten är ett grönt nattlinne som det står KRAMA MIG på.
48. Flirtar du mycket? Åtminstone inte så att jag tänker på det. Men jag är öppen och glad, så nog har det funnits gånger när någon (oförtjänt) känt sig smickrad (eller besvärad, vad vet jag?!!)
49. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen
50. Kan du byta olja på bilen? Åtminstone fylla på...Men visst, om nöden kräver så är jag säker på att jag skulle hitta en lösning. Är ganska teknisk, faktiskt.
51. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag har haft tur - senast i förrgår...
52. Vilken var den senaste bok du läste? Oj... Vad kvinnor vill ha. En riktig semesterpocket!
53. Läser du dagstidningen? Ja, jag läser GP
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Japp, GP
55. Dansar du i bilen? Sjunger och diggar mest.
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Blommor - en komihåglapp, så att jag inte skulle glömma att ta med ett härligt fång blommor från Värnamo.
58. När var du i kyrkan senast? Den 25 september, på Helenas begravning.
59. Finns det någon som du beundrar? Människor som ser andra, ger en stödjande kram, känner empati och diskuterar ev. problem istället för att snacka skit. Ni förstår säkert vilken typ av människor jag inte beundrar.
60. Vilka personer utmanar du? De som känner sig manade!
♥ Kramar och trevlig helg - solen skiner ju!!! ♥

1 kommentar:

Therese sa...

Hej vännen!
Hoppas att du känner dig bättre och att kräkanfallet var en engångshändelse.
Magnolian har jag fått uppstämplat av Åsa. Hittade den inte någonstans på nätet så tillslut frågade jag henne.
Ska bli jätteroligt att ses i Lindome!
Kramisar