måndag, september 28, 2009

Ny vecka och ny energi

Vem jag ska tacka för den extra energi jag vaknade med i morse vet jag inte riktigt, men det känns i alla fall härligt att den äntligen infunnit sig. Det är dags att åka vidare i livet, behålla det där åkbandet kring handleden, enligt den liknelse som berättades om på Helenas underbart fina och ljusa begravning i fredags. En nära vän har hoppat av tåget, men vi som finns kvar ska baskemej se till att åka vidare i hejdundrande fart. Leva. Ha kul. Skratta. Älska. Några andra alternativ finns inte. Tog därför med barnen till Liseberg igår och tänkte, att nu jäkla ska här åkas. Och till skillnad från vårt besök i somras hade inte hela Sverige haft samma tanke, så nog fick vi åka! Ingen kö till Kanonen, Balder, Uppswinget, Höjdskräcken, Uppskjutet... Sanna åkte allt som gick att åka, flera gånger, David var besviken över att längden saknades på det som kändes spännande och att Virvelvinden var nedkräkt och därmed avstängd, men i nästan 7 timmar flög vi fram inne på Liseberg och hade en jättemysig dag. En stjärnvinst på Daim-hjulet gör att skafferiet är överfyllt - farligt!

Ska försöka få gjort så mycket som möjligt under de kommande dagarna, för att ge plats åt en smålandsresa lite senare i veckan. Väntar på att snickaren ska dyka upp (förhoppningsvis imorgon) och göra det sista arbetet på våra nyinsatta fönster och sedan också komma vidare med lusthuset. Ska presentera resultatet här på bloggen lite senare. Har de senaste veckorna försökt leva efter principen att göra allt man tänker göra på en gång, inte vänta med något. Det är ruggigt effektivt och trots att det började som en typ av tvångsgöra i en situation där jag inte fick något gjort utan att ha ett visst mönster, så tror jag att det är en princip jag ska försöka implentera för gott. Nästa steg blir att få alla andra i familjen att tänka på samma sätt, så kanske man slipper en massa "mellanstationer" för tvätt, räkningar, leksaker etc. etc.

Nu ska jag ta vid där jag slutade i går morse, men inspektion av våra nya fönster. Tillverkaren ("Bäst i test") har minsann inte skött sin kvalitetskontroll som sig borde och trodde kanske att det var en stackars obeslutsam kund som de skulle levereras till... Men icke. Jag lovar att rapportera om fortsättningen på denna historia.

3 kommentarer:

Maridano sa...

Hur visste du att Dajm är min favoritchoklad? Och att det är närmare till dig än till affären....Skämtåsidå...Promenad ikväll efter all Dajm du har tryckt ner eller? ;-)

MOLLES BLOGG sa...

Vad skönt det låter med lite ny kraft och energi. Det kan du behöva efter alla tråkigheter.
Snart är det mässa och Lindometräffen, du skall väl med?
Pyssel är ju alltid bra för välbefinnandet:)
Kramisar Malin

Therese sa...

Även jag hoppas att du kommer på Lindometräffen!
Ha en bra vecka.
Kramar ♥