onsdag, september 09, 2009

Murphys lag

Jag räknar mig varken som vidskeplig eller lättpåverkad av naturens alla lagar, eller de visdomsord som berikat vår värld genom århundraden. Men just nu känns det som om hela min tillvaro styrs av Murphys lag, vars grundtes lyder:

"Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle."

Jag tycker oftast att jag känner mig stark, både mentalt och fysiskt, men just nu känner jag mig bara orkeslös och tom. Man hade ju kunnat tycka att mammas frakturer i bäckenet vore nog, eller Jaisons fång som inte verkar bli bättre (har varit i stallet i över en timme och väntat på veterinären, som "nog kommer lite senare..."), men icke. Hela vår familj har, tillsammans med många andra, drabbats av en oerhörd sorg, där en nära vän gått bort bara 37 år gammal. Min walking-kamrat, träffas-i-skogen-på-helgen-kamrat, diskutera-företagsangelägenheter-kamrat, heja-på-mina-barn-på-springtävlingar-kamrat, en vän som jag delat så många stunder med och som jag saknar så oerhört mycket.

Murphys lag kan inte vara något annat än lagen om alltings jävlighet. Känner mig riktigt låg, men också styrkt av alla styrkekramar ni mailat och sms:at, blommor ni skickat och luncher vi ätit. Tack all ni som bryr er extra om mig i denna svåra stund. Ledsen att jag inte orkat besvara alla telefonsamtal.

Källa, Murphy: http://sv.wikiquote.org/wiki/Murphys_lag

4 kommentarer:

MOLLES BLOGG sa...

Måste kännas för j-ligt! Allting i en sådan stund verkar så otroligt orättvist!
Skickkar ännu fler STYRKEKRAMAR!

Kramisar från hela Fam. M

Camilla sa...

Tänker på Er! Vi hörs av när ni orkar. Ring när du känner att du vill prata. Hälsa alla i familjen. Många kramar från familjen Salomonsson

Therese sa...

Tänker på er!!
Massa kramar ♥♥♥

Joy sa...

Halkade in i bloggen av ren slump......
Vi har en vän som också lämnade detta liv alldeles för tidigt. Han blev blott 36 år.Lämnade två små barn efter sig 6 och 3 år.

Livet är inte alls rättvist vilket gör det än svårare att förstå än mindre acceptera.

Sänder cyberkramar till tröst i ditt sorgearbete.

Kram M