torsdag, september 24, 2009

Till en vän

Älskade Helena,
Att jorden är tom utan dig, känns öde, dyster och kall,
kan tyvärr inte ändra på det som hänt, det som alla fått oss på fall.
Om evigheten bjuder på värme, sprider kärlek, glädje och ljus,
är vi säkra på att du har det bra, där uppe i änglarnas hus.
För bland änglar vi åter ska mötas, få leva tillsammans i frid,
den dagen då vi andra, här på jorden levt klart våra liv.
Då ska vi åter skratta, ta vid där det nu tagit slut,
ja först då kan allting bli, precis som det var förut.
Det är dagen före begravningen. Känner mig helt tom. Ett stort eko inombords. Massor av tårar. Samma sak som dagen då dödsannonsen skulle in. Några dagar är värre än andra. Idag är det en sådan dag. När jag är ledsen skriver jag gärna. Massor av påbörjad skit, men kanske något intressant sidospår här och var, i byrålådan. Borde kanske kika på allt någon dag. När solen skiner. Eller i värmen framför brasan. En dag när jag är glad. Känns tungt när det ledsna inte går över. Trots vännernas styrkekramar. När man känner att man inte riktigt återvänder till sig själv och kan ge vännerna samma värme tillbaka. Jag hoppas att jag snart ska kunna ge er allt det, som ni nu ger mig. Det är värdefullt. Det hjälper mig igenom varje dag. Tack, om jag inte sagt det förut. Det är mörkt. Idag riktigt svart. Jag önskar av hela mitt hjärta, att jag aldrig ska behöva gå djupare än just nu. Vet inte hur, eller i uppriktighetens namn om, jag skulle klara det.

3 kommentarer:

Maridano sa...

Fortsätt att kämpa vännen! Det kan bara bli bättre nu.....du har allt mitt stöd och du kan vända dig till mig när som helst. Värsta starka styrkekramen till dig.....

Therese sa...

Vännen, skickar allt mitt stöd och värme.
Tänker på er och jag hoppas att begravningen blev ljus och fin och en hyllning till din fina vän.
Tom min pappa visste vem hon var när han såg annonsen i tidningen. Han brukade äta på restaurangen hon jobbade på när han jobbade i Hisings Backa. Han berättade att hon var snäll och jag tror att hon gjorde avtryck hos många, många människor.
Massa varma kramar ♥

Cicilia sa...

Skickar en stor kram!!!