måndag, september 20, 2010

Ett blåare Ale

Tog naturligtvis vara på min unika rösträtt under gårdagens val, men tog även i detta val ett ökat samhällsansvar som röstmottagare (wow, det lät tungt och ansvarsfullt!). Tjänstgjorde från 07.30 - 00.30 med avbrott för 2 pauser och hade verkligen en kanontrevlig dag bland både röda, gröna och blå. Att det flyter blått blod i mina ådror är absolut ingen hemlighet och jag kunde inte i min trötthet sent i natt hålla tillbaka skämtet om att kanske låta någon ur SD ta över som integrationsminister... Och när vi kontrollräknade rösterna en tredje gång, kunde jag inte heller låta bli att sjunga slogan till "118 800... fråga oss för vi vet allt...". Förstår om en och annan i rummet tröttnade... !!! Men, fastställas kan i alla fall, till min enorma glädje, att det ser ut som om det blir maktskifte i Ale - för första gången på 16 år. Att det överhuvudtaget är möjligt i denna bidragskommun är mig en fullkomlig gåta, men det ger mig hur som helst ett brett jäkla smile på läpparna (ja, det sträcker sig från öra till öra!). Så heja Ale - som idag vaknade lite gladare än igår! Wow!

1 kommentar:

Maridano sa...

Vi e blåa.....vi e gula.....och vi gillar....att spela kula!!! ;-)