måndag, september 13, 2010

Utvilad

Ja, utvilad är det härliga ord jag just nu kan sätta på kropp och själ! Efter tre soliga dagar i en solstol med en god vän som enda sällskap är det inte så mycket man kan klaga på. Att vi den fjärde dagen dessutom hann med att träffa Anna F för en fika i La Cala innan vi tog flyget hem känns toppen, även om hon som vanligt fick mig att längta till en permanent vistelse i Spanien ännu mer! Jag och Stina har verkligen inte gjort många knop. Promenaden ner till stranden var typ över på 30 sekunder. Våra solstolar i främsta raden med bara någon meter till Medelhavet väntade glatt varje morgon. Skytteltrafiken upp till baren innebar för vår del mest vatten, men för all del, emellanåt också vitt vin. Någon hade säkert tyckt att vi utnyttjade All Inclusive-utbudet för dåligt, men tack och lov var jag och min resekamrat på samma våglängd. Vi fastslog snart att våra respektive män säkert hade provat sig igenom drinklistan redan efter första timmen... Kvällarna smet vi från All Inclusive-buffén, som i och för sig vad både god och omfattande, för att istället njuta av den spanska atmosfären på små mysiga restauranger i trånga gränder. Och så blev det förstås en hel del shopping. Mest nöjd blev jag (och naturligtvis även mottagaren) med en träningsoverall á la Barcelona, som sonen nöjt gott omkring i hela helgen. Hittade också en underbar klänning med matchande scarf till Sanna. Och en hel del annat... Blev värsta julaftonen när jag kom hem. Fastställas bör absolut att denna typ av resor skulle vara obligatoriska för alla mammor - eller för att citera min mamma i hennes sms till mig: Hej min kära dotter! Underbart att höra att du kan njuta - det behöver alla mammor ibland. Njut och ha det riktigt ansvarslöst och överlåt den biten till pappor! Hälsa din resekompis.

Ja, denna resa kommer att göras om - med lite planering är det kanske fler som kan tänka sig hänga på?

2 kommentarer:

Therese sa...

Låter som en ljuvlig helg! Härligt att du känner dig pigg och utvilad. Håller med dig, det är något som alla mammor behöver ibland, att få komma bort från alla vardagliga sysslor.
Kram

MOLLES BLOGG sa...

Gött é det! Visst är väl alla mammor värda detta. Låter som ni har haft det underbart och laddat batterierna:)

Kramisar