tisdag, juni 21, 2011

Skolavslutning

Sanna har fått plats på Ahlafors Fria Skola till hösten, så därför var det förstås lite extra känsligt att krama om fröken och säga hej då på avslutningsdagen. Ändå var Sanna den som verkade vara på bäst humör av alla: Medan andra grät för att klassen skulle splittras inför 6:an och att man inte hamnade med bästa kompisen, såg jag inget annat än ett glatt leende på Sannas läppar under hela sammankomsten. Blir så imponerad över den ungen - ett sånt lugn inför allt. Själv fick jag vända mig bort flera gånger för att de andra barnens tårar även fick mig att känna mig sentimental. Tur att jag då redan klarat av tacktalet till fröken Susanne. Fick ett par dagar senare ett mycket uppskattande mail från samma fröken, som värmde skönt i själen.

Nu är sommarlovet i full gång. David går i fotbollsskola och Sanna har på egen hand tagit tåget till mormor och morfar i Småland. Vår stora tjej... Så stolt över hennes mod när jag vinkade av henne och hon med sin vanliga övertygelse sa, Men mamma, det är lugnt... jag är inget småbarn längre.

1 kommentar:

Therese sa...

Vilken stor tjej!
Önskar er en härlig sommar.
Kram