fredag, september 02, 2011

Med fokus på tjejvasan 2012

Alla som känner mig vet att jag saknat snön sedan den försvann och längtan efter att få stå på ett par längdskidor igen är oerhörd. Inom en månad verkar det bli skidläger i Torsbytunneln med OK Alehof, så fram till dess är det bara att försöka stå ut.

Efter att ha brottats med onda hälsenor i 3 månader, vilket tyvärr resulterade i endast ett fåtal träningspass under samma period, har jag sedan i början av augusti kunnat köra på med vanlig intensitet. Försöker hinna med 4-5 pass i veckan, ibland fler om jag kan köra flera pass samma kväll. Tanken är även att jag ska komma igång med mina morgonpromenader, men hittills har jag varit för trött för att ens bry mig om väckarklockan när den ringer! Känner att jag behöver få lite snabbhet i benen, för att musklerna inte ska stelna till av all styrketräning. Arm-, ben- och ryggmuskler känns i bättre form än under tidigare försäsonger och jag hoppas att det ska ge resultat när skidsäsongen kör igång. Är naturligtvis fullt (och smärtsamt) medveten om att vi kanske inte har samma tur som tidigare 2 år att få njuta av långa, snörika vintrar och vet då inte vad jag ska göra för att få till träningstimmar. 2012 års tjejvasa och min start i tävlingsled 1, med samtidig start som eliten!!!!, gör mig dock fast besluten om att ordna med massor av snötimmar på något sätt, om det så ska behöva innebära tillfällig flytt till nordligare breddgrader! Fanatisk - ja visst, absolut! Men det är ju så vansinnigt kul!!!

Skidträff på Johns Sport i Mora den 29 oktober - då ska jag försöka vara på plats! Nya pjäxor och stavar ska det bli. Köpte iofs nytt i slutet av denna säsong, men den kollektionen får ge sig ut på nya äventyr på Blocket! Orkade inte invänta en leverans av mina favvo-skidor veckan före Tjejvasan och investerade därför i ett par svindyra pjäxor och skidor... som visserligen är suveräna, men det var ju egentligen inte dem jag ville ha... Nu ska jag köpa mina drömmars skidor och försöka köra in dem lagom till Tjejvasan. Sedan får det bli några test mellan de gamla och nya inför tävlingsdagen och se vilka som är vassast... Åh vad jag längtar!

Snart dags att förgylla fredagskvällen med ett MRL pass - det ska också bli kul och funkar bra i brist på snö! Ha en skön helg!

Inga kommentarer: