måndag, november 07, 2011

Premiäråk

Så var det då gjort - säsongens första träningspass på snö! Helgen tillbringades i Torsby, där träningsläger i skidtunneln stod på schemat. Premiäråket på fredagkvällen var en smärre katastrof och lördagens 2 pass gav inte heller de svar jag hade hoppats på efter alla träningstimmar i gymmet. Smärtande armbågar och muskelfästen till trots ingav söndagens pass emellertid hopp inför den stundande skidsäsongen. Pulsen pressades upp till 180 i motluten för att snabbt falla tillbaka till runt 120 i utförslöpet, vilket åtminstone är en indikation på att kroppen är på väg i rätt riktning. Nu ska jag bara hitta nya pjäxor som är lika sköna som de helt utslitna "vinnarpjäxorna" - de två jag köpt på mig i hopp om att hitta rätt, får helt enkelt förpassas till källarens mörkaste vrå, eller skänkas till bättre behövande... Nya skidor har jag också beställt och de längtar jag efter att få testa på snö - förhoppningsvis låter inte vintern vänta alltför länge på sig! Nu vill jag komma igång - helgens konstsnö i en mycket märklig skidmiljö gav mersmak - men nu vill jag ha natursnö! Tack OK Alehof för mycket trevligt sällskap och ett alldeles förträffligt ordnat skidläger! Ser fram emot veckolägret i Orsa så snart det nya året inletts!

Inga kommentarer: