tisdag, november 22, 2011

Städmani

Nu är alla fönster putsade in- och utvändigt - med ett undantag: Det fönster som Martin tyckte var onödigt att ha öppningsbart och därmed lovade att alltid putsa på min begäran. Har så skett? Icke. Ytterligare en punkt på hans att göra lista när han kommer tillbaka från säljkonferensen (njuter denna gång extra mycket av att vara själv i 2 dagar - tycker att han hamnat i värsta 40-års gubbkrisen och därför är ett mindre trevligt sällskap!)!

När jag börjar storstäda och feja händer det inte alltför sällan att jag kommer på något nytt att putsa på. Som igår kväll. Hade länge stört mig över att någon (dvs den som byter glödlampor här hemma...) kluddat med icke rena fingrar i taket och tänkte att nu ska detta verkligen åtgärdas. Började torka, fortsatte att torka, torkade lite till, och lite till. Bytte vatten i skurhinken om och om igen. Torkade lite till...och så fortsatte jag i drygt 90 minuter. Nu tror säkert den muntre att jag på detta sätt torkat tak i hela huset, men icke - det handlar om några få ynka kvadratmeter i köket. Har ett par rader kvar att gå på - var ju tvungen att avbryta för pass på Sportlife, men nu måste jag vänta tills brasan brunnit ut - med kaminen i full gång blir det hett där uppe under taket. Det värsta är att jag i dagsljus dessutom inser att det jobbet jag utförde igår inte är med beröm godkänt, varför det blir till att gå över allt igen efter avslutad fejning idag. Summa summarum: Märkena i taket som jag snabbt skulle torka bort, visade sig innebära en hel del merjobb. Sedan är det ju skönt att ha ett rent innertak, men mina vänner - om ni inte känner att detta är ett livsnödvändigt måste, rekommenderar jag starkt att låta bli. Att städa över axelhöjd är inte alls en trevlig upplevelse!

Tog en paus i allt städande och unnade mig en timmes härlig powerwalk. Musklerna känns härligt spänstiga och fulla av energi (+++), medan konditionen fortfarande tryter (-). Måste komma igång med den biten för att kunna göra mig själv rättvisa i skidspåret i vinter. När, och om, det nu blir någon snö. Som ni vet, beror ju det på när hantverkarna kommer och lägger en sista hand vid stugan - innan dess blir det som bekant ingen snödans! Men ikväll börjar barmarksträningen med stavar och backträning på Dammekärr - det lär ge en hel del inspiration (och träningsvärk), så snart spritter jag väl loss i min vildaste snödans oavsett stugstatus och hoppas på den vitaste och snöigaste vinter i mannaminne!

1 kommentar:

Therese sa...

Tack snälla för snälla ord i min blogg ♥ De värmer!
Kramar om