måndag, april 23, 2012

Tävlingssäsongen igång

I helgen drog tävlingssäsongen igång. David sprang premiärloppet i lördags på ny rekordtid: 1 km på 3.32, hela 13 sekunder snabbare än vinnaren förra året. Var en stolt kille som klev längst upp på pallen och försvarade sin titel från förra året.
Igår anordnade OK Alehof Aleträffen, en orienteringstävling som bland deltagarna klassades som en av de svåraste banorna på många år. Tuff terräng gjorde att kroppen fick vara i rörelse under lång tid. En trött Sanna kom i mål efter 1.45 h, alla kontroller hittade så hon var supernöjd. Blir extra tufft för henne i år, eftersom hon tränar i en högre klass bland 14-åringar. Skiljer mycket på D12 och D14, men kluriga banor passar egentligen henne bra. Är duktig på orientering, men behöver träna kondition för att kunna göra bättre tider. Tyvärr sätter hennes schlatter-knä fortfarande stopp för frekvent löpträning, men viljan är det sannerligen inget fel på. Hoppas på snar bättring - verkar göra riktigt ont det där. Nya knäskyddet verkar dock hjälpa och enligt läkarna är det bara att fortsätta träna och vänja sig vid smärtan. Brukar tydligen ge med sig i 15-16 års åldern.
När jag summerar veckan som gått känner jag mig nöjd med träningen för egen del också. Hann både bli gruppträning och träning på egen hand i gymmet och jag kan rapportera att stakningsmaskinen är precis så beroendeframkallande som jag hade trott! Det kommer att bli många mil i den, det kan jag lova. Nu måste jag jobba på - några kunder fick ett rejält ryck i fredags kväll och mailbombade mig med nya uppdrag - och så ska jag hinna med ett dubbelpass nu på förmiddagen hade jag tänkt. Så nu gäller det att vara effektiv!


Inga kommentarer: