onsdag, april 18, 2012

Vilket klipp

Efter att ha kommit i fas på jobbfronten (läs översättning) får jag naturligtvis med en gång inspiration till att komma igång med träningen igen. Skulle behöva köra en total makeover här hemma och grundstäda varje skrymsle och vrå, men av någon anledning känns det inte alls lika inspirerande. Skulle också kunna lägga tusentals timmar ute vid stugan (som jag också ska göra), men tror jag inväntar lite skönare vårväder... Hämtade precis hem 60 liter färg från färghandeln, så jag lovar att jag kommer kunna hålla mig sysselsatt framöver.

Men, i väntan på nästa snösäsong njuter jag av detta klipp - hoppas själv kunna komma igång med stakning i maskin, så att skidåkarmusklerna är i god trim när första snön faller!



Är för övrigt oerhört lycklig över att igår ha tillryggalagt mitt andra joggingpass på drygt 3 år. Började med 3,5 km i Dammekärr för 3 veckor sedan, igår blev det 6 km tillsammans med söta L, som menade att hon inte skulle sprungit snabbare om hon tränat på egen hand, men jag undrar förstås om det var ett helt ärligt svar. Kände mig i alla fall väldigt glad över att få sällskap i spåret och att jag fortfarande inte ligger raklång på golvet med ryggskott. Kändes rejält i baksida lår och rumpa när vi kom "i mål", men efter 1,5 km nedvarvning i promenadtempo kändes det genast bättre. Skönt. Hoppas kunna fortsätta med detta en gång i veckan, eller - åtminstone någon gång då och då! (Tycker inte att det är för roligt att springa, alltså...)

Idag har jag varit på Sportlife och tecknat nytt årsabonnemang dessutom. Fick en rundvandring i nya fina lokalerna i Nol. Av bara farten bokade jag på mig på ett nytt pass, switching, som jag tror kan bli riktigt kul och tufft. Hej livet - jag är tillbaka! Hoppas nu att jobbet håller sig på en lagom nivå framöver - jag har helt enkelt jobbat alldeles för många timmar som egen företagare för att uppskatta övertid och helgarbete, även om det genererar extra klirr i kassan. Lagom är helt enkelt min melodi, så att man hinner med och leva också. Och extra livfullt blir det ju när man tränar, så ni kan förstå vem som längtar till kl. 16.00 när switching kör igång. Ett passande namn dessutom - dags att switcha från working mode till working out mode!

Inga kommentarer: