tisdag, januari 23, 2007

Snö i massor

Snö i massor täcker äntligen vårt avlånga land och barnen stormtrivs naturligtvis. Och ja, jag måste erkänna att det känns betydligt mer positivt att blicka ut över ett snötäckt landskap än att härva genom regn och rusk. Pulkautflykt med skolan idag och jag kokade saft till hela klassen och skickade med Sanna Mariekex. Uppskattat inslag i den bitande kylan, hela 7 minusgrader mitt på dagen. Härligt rosiga kinder på barnen.

Ridning i kväll och Sanna trivs bra i sin grupp. Lite överkvalificerad, men det var inte så mycket att välja på. Nu instruktör gör åtminstone att upplägget blir lite annorlunda än tidigare, så det känns bra. Imorgon börjar gymnastik, hoppas även få plats för David i gruppen före Sannas.

Sitter här och väntar på att klockan ska bli midnatt. Då släpper FlyMe biljetter till Malaga för 1 SEK. Ska naturligtvis försöka bli ägare till ett gäng av dem! Ska försöka planera in både solsemester och skidåkning i Sierra Nevada, men vi får väl se vad som finns kvar - jag kommer väl knappast vara ensam om att besöka sajten nu i natt!

Jobben strömmar in som vanligt under denna tid på året och det är bara att försöka ånga på i bästa anda. Har inte kännt mig jättemotiverad efter Spanien, men långsamt börjar jag nog vänja mig vid "det gamla vanliga". Vi diskuterar dock ofta vad vi vill med framtiden och får väl se vilken överraskning vi ska erbjuda nära och kära på nästa gång. Tja, nära - vilka ska man räkna till denna skara egentligen? Svenska vännerna är som vanligt upptagna och hör man inte av sig själv så är det totalt dödläge. Och de som är oss kära, ja, de brukar även se till att besöka oss på andra sidor av detta klot. Så - vad väntar vi på egentligen? Var och värderade huset på banken idag i alla fall. Kanske ett steg på vägen.

Var hos Camilla och Nicklas, Rebecca och Emil i helgen. Det var supertrevligt och mysigt att träffas igen och barnen stormtrivdes i varandras sällskap. Snön föll och det blev härligt pulsande i snön till pulkbacken. Stannade över fredag till lördag, lördag kl. 20 kom vi till Värnamo för övernattning hos mamma och pappa. Mysig kväll med god mat och sedan några timmar tillsammans på söndagen före hemfärd till Nödinge. Kissekatten Stitch blev naturligtvis glad över att få sällskap igen.

Nej, nu ska jag ladda med kontokort och vänta in tolvslaget. Jag vill se till att ta första bästa chans att ta mig tillbaka till Spanien (om någon nu missat mina intentioner...)

Fortsättning följer...

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Blev det några biljetter??

Härligt med snön men nu är den tyvärr nästan borta här. Synd!Barnen älskar verkligen det!

Hoppas ni får en bra helg!

Kramar den "för det mesta upptagna" Malin m familj