fredag, januari 05, 2007

Åter till vardagen

Ja, det var värst så snabbt det gick att komma in i den svenska vardagen igen. Martin har jobbat denna veckan och är inne i sitt gamla vanliga jag, vilket naturligtvis inte gör min Spanienlängtan mindre. Sanna och David går och sjunger sin spanska skolsång - Escuela sueca dånar det i hela huset. Tror nog att de längtar mer än vad de hittills insett. Var med David och hälsade på på dagis i förmiddags. Var är Alva? frågade han, och tyckte inte alls om svaret att hon var kvar i Spanien. De föreslog att vi skulle köpa ett litet hus i Spanien för säkerhets skull, men vill absolut inte höra talas om att vi skulle flytta från "gula huset". Tja, får väl be Anna och Asse och alla andra Spanienvänner att hålla ögona öppna för ett hus av typen "i fall om att"!!! Tänkte åka med Sanna till ridskolan i eftermiddag och se om vi kan hitta en lämplig grupp. Hade helst inte velat ha fredagstid, men vi får väl se vad som finns ledigt. Hon längtar dock otroligt efter hästryggen, så nu måste vi komma igång med denna aktivitet. Arbetsdag som det är så får jag väl återvända till arbetet, men jag måste säga att jag hellre hade suttit på Esmeralda och druckit kaffe med de andra mammorna i Spanien just nu. Hej hopp!

Inga kommentarer: