lördag, mars 03, 2007

Influensatider

Efter Sanna insjuknade i influensa i onsdags, så har man ju känt att risken varit överhängande även för David. Och i eftermiddag kom turen, eller oturen, till honom. Nu ligger han och yrar med mer än 40 graders feber och ont i huvudet. Stackars liten. Sanna känns lite mindre varm nu ikväll, men gick ändå nyss i sömnen och yrade. Får bara hoppas att vi vuxna håller oss på benen.

Ja, eftersom nu influensan satt käppar i hjulet för vår planerade skidutflykt, så har jag inlett projekt renovera trappan. Ända sedan vi flyttade in har jag haft lust att slita bort den inklädnad han så käckt gjort, helt övertygad om att det döljer sig en oslipad diamant under skalet. Och ja, oslipad var väl rätta ordet. Men - vad fint det kommer att bli. Martin har hela tiden kämpat emot detta projekt, men den senaste tiden har jag anat en liten öppning och idag kom han självmant hem med en ny kofot - det var bara att sätta igång. Att han dessutom lyckades sabba tapeten öppnar ju dessutom upp för en möjlighet att tapetsera om! Yippie! Jag älskar projekt. Till och med i Spanien målade jag ju om hela lägenheten, utan att någon bad mig om det. Ja, sån är jag. Projektens bästa vän.

Var ju meningen att jag skulle bokat biljetter på Sterling idag. Göteborg-Malaga skulle ju vara dagens erbjudande. Men vad händer då - jo, FlyMe passar på att gå i konkurs och Sterling meddelar snabbt att dagens erbjudande blir Stockholm-London istället... Hrmpf! De såg väl sin chans att käna pengar på alla som måste ha tag i nya biljetter. Förstår naturligtvis deras strategi, men tyckte ändå att det kändes snopet. Men - i helgen bokar vi biljetter oavsett hur det blir - ska ringa och stämma av med Anna och Asse (som kanske kommer till Sverige över påsk!!!)

Nej, nu ska jag stänga ned och krypa till kojs. Förhoppningsvis mår hela familjen bättre imorgon. Jag ska äntligen försöka hinna experimentera med min kamera och ladda upp lite nya bilder. KRAM

2 kommentarer:

MOLLES BLOGG sa...

Hej på er!

Du kan tro att jag utmanat dig igen.

Kan förstå att ni längtar tillbaks till Spanien och det ni hade där. Tror dock att vi, de svenska vännerna, följer de mönster vi brukar följa (ingen illvilja i det). Svårt att se själv när man inte har upplevt något som ni fått uppleva.

Hoppas ni mår bra allihop!

Kramisar Malin med den influensasjuka sonen

Andersson-Ehn sa...

Hej goa familjen!

Vi tycker också att FlyMe valde en illa vald tidpunkt att konka när vi visste att ni var på väg hit till oss, de spansksvenska vännerna. Vi tar emot er med öppna armar när ni vill, det vet ni! Om inte annat så ordnar vi en jättegrillfest i sommar i Västerviks skärgård. Ska bli mysigt att träffa er igen! Håll ut, om det går, tills vi ses snart igen! Krama de dina!

PS Jätteskoj att ni ringde idag, synd att jag inte var hemma bara.
:( DS

Berätta för Martin att jag numera bara använder kortbyxor och att jag planerar att spela golf i helgen. Solsvedan från Sierra Nevada har just lagt sig ;) Det sista var inte meningen att vara taskigt, men det är sant! KOM!