lördag, mars 17, 2007

Soon getting there!

Så är det då slutspurten på jobbfronten som gäller. Känner mig helt slutkörd, men försöker tänka att om en vecka, så...bordet det har lugnat ner sig! När det var som jobbigast och ingen ville sälja Spanienbiljetter till bra pris, så bokade jag in en vecka i Italien veckan efter påsk. Skidåkning hägrar. Vet inte om det bara finns "mjukglass" i backarna då, men vem har ork att vara kräsen? Om det är solsken och jag kan sitta i en solstol på balkongen hela veckan, då är jag också nöjd. Väl investerade tusenlappar... Fniss! Det blir bara jag och Sanna som åker. Hade även tänkt ta med Martin och David, men så försökte vi oss på lite skidåkning med sonen i Hestra i helgen och insåg väl att det nog kan bli lite kinkigt i Italien om backarna i Hestra är för långa... Men usch och hu - vara utan lilleman en hel vecka. Det blir tufft. Men samtidigt skönt att få ägna sig 100 %-igt åt Sanna. Tja, som ni märker och säkert förstår, så ligger min nya kamera fint nedpackad i sin kameraväska... Inga bilder, ingen uppladdning... Suck - jag är för bedrövlig. Vill inte tänka på hur tråkig jag varit den sista tiden. Ett riktigt freak! Känns som om jag har åldrats 100 år efter alla dessa timmar framför datorn. Projekt trappa är lite försenat pga makens influensa. Låg och stirrade tak i en hel vecka och har efter det varit dunderförkyld (jag känner mig sugen att lägga till den snorkiga kommentaren, att tja, ni vet ju hur sjuka män alltid blir...). Men, slipningen är nästan klar. Lite smådetaljer kvar, sedan målning och STORSTÄDNING av hela huset. Det ligger slipdamm typ överallt, även om jag har försökt hänga för och gått och torkat överallt till förbannelse. Men - den blir så fin. Så nu får jag snart dra igång nästa övertalningsprojekt (om jag nu inte får med honom till Spanien på heltid) - att lägga in plankgolv i hela huset. Det är inte klokt så mycket finare det är med levande material. Jag blir överlycklig varenda gång jag går i trappan - den är så mjuk och fin! Nu har klockan rusat förbi midnatt och David vaknar väl snart, så jag borde krypa ned. Martin är i Sälen med 8 kunder och kommer väl hem totalt utslagen på söndag kväll... Så får man då höra hur synd det är om honom igen... SUCK! Fniss! Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för uppdateringen och hälsningar från formel-1 staden Melbourne. Hemifrån hör jag hur Alonso och gänget gasar på och bromsar...
-Martin