onsdag, december 26, 2007

Årsdagen av tsunami-katastrofen

Efter en underbar julhelg, som jag skriver mer om en annan dag, kände jag bara att jag måste skicka en tanke till alla som förlorade någon vid tsunamin för tre år sedan. Läste så många fina minnesannonser i GP idag, som verkligen fick mig att fundera över livet och hur lyckligt lottad man ska vara över sin familj. Likväl kan man känna att livet bara rinner ur händerna på en. Antar att man måste försöka göra ännu mer för att stanna upp i vardagen och verkligen njuta av sina närmaste. Ja, vad är det man håller på med egentligen? Vart tar alla dagar vägen? Vad kan man göra för att verkligen visa att man bryr sig? Varför är det så förtvivlat svårt att få tiden att räcka till? Vad gör vi med våra liv? Ja, det är mycket man borde fundera över. Nu ska jag smyga in och pussa mina älskade 3 godnatt.

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Hej på er!

Hörde ert meddelande sent igår, det vara kalasande för hela slanten så vi var ju inte hemma som ni märkte.

Vill bara passa på att önska er alla ett riktigt Gott Nytt År!

kramisar