onsdag, september 24, 2008

Island

Jaha, så var det dags för nästa resa - imorgon bär det av till Island i dagarna fyra, med planerad islandshästritt, bad i varma källor, valsafari och andra turistfällor. Är medbjuden när Martin tar med kunder och respektive. Kul. Det enda jag inte ser fram emot är flygresan, med tanke på senaste minnet från hemresan från Cypern, men jag får väl försöka bita ihop eller göra som Martin säger: Bedöva sinnena med alkohol. Tja, vi mellanlandar ju i Stockholm, så det blir väl till att smutta rödvin i ett par timmar på Arlanda!!! Så är det ju min förbannade rygg också, som inte vill bli bra. Inser att det är ischiasnerven som är i kläm. Har ont från ryggslutet ner i rumpan och vidare ner i lår och vad. Och eftersom man felbelastar har jag även fått känningar i höger skuldra och utmed ryggraden. Jag låter som värsta klagomuren, men jag börjar faktiskt tröttna på att ha konstant ont efter mer än 2 1/2 vecka. Försöker i alla fall gå "vanligt" för att inte felbelasta på andra ställen och göra saker som om jag inte hade ont. Martin tycker att jag borde ta det lugnt, men jag hatar känslan av att vara "sjuk". Det ingår liksom inte i min verklighet. Borde naturligtvis gå och knäcka till ryggen hos naprapat eller kiropraktor, men har hört att man inte ska göra det utan att ha en röntgen på ryggen, utifall det är ett diskbråck. Fy, hemska tanke. Kan inte se att jag gjort något som föranlett ett sådant, men när man läser på internet så verkar ju i och för sig sådana kunna uppstå utan några större ansträngningar. Ja, jag vet inte - men det börjar kännas tröttsamt i alla fall.

Rapporterar om resan när vi kommer hem - antingen är jag väl fit for fight efter varma bad och islandshästritt, eller också är jag väl stelare än någonsin (ja, i nuläget tror jag inte att jag kommer att fixa att rida ut, men samtidigt var det ju så superkul sist jag testade, så jag vet inte hur jag ska kunna förmå mig att stå över...) Nåväl - den som fortsätter läsa på bloggen får veta svaret inom kort. Ha det bra tills dess!

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Ush, det där låter lite som diskbuktning, diskbråck. Uppsök snarast en sjukgymnast så du kan få ett träningsprogram. Mitt hjälpte redan efter ett par veckor.

Kramisar Malin som vet precis hur det känns efter denna sommar