tisdag, maj 05, 2009

En alldeles underbar Valborg

Den som regelbundet läser min blogg har säkert redan för länge sedan tröttnat på mitt eviga tjat om längtan tillbaka till Spanien, som allt som oftast gör sig påmind, om än lite mindre när Sverige bjuder på sommarvärme, härlig grönska och sol. Sedan ett par månader tillbaka har vi dock berikat vår umgängeskrets med nya bekanta, som verkligen bjuder på den där härliga Spanien-känslan titt som tätt. Senast var på Valborg, då jag och barnen (som så många andra helger var själva) blev spontaninbjudna på grillkväll i goda vänners lag.

Bilden av 7 skrattande barn på studsmattan, vuxna som umgås otvunget och hjärtligt, barnens halvt uppskattande, halvt plågade uttryck när vi damer stämde upp i vårsång (det plågade uttrycket var nog främst Sannas som tyckte att jag lät förskräcklig med min hesa stämma), därtill en härlig middag och många timmar av prat och skratt, ska jag stoppa ned i livets säck och bära med mig länge. Det var helt enkelt ett av de ögonblicken som du vill behålla. Känslan av total lycka. När du ser barnens glädje och känner dig så där härligt varm inombords. Tack vänner, för denna kväll.

1 kommentar:

Maridano sa...

Vad trevligt du verkar ha haft! Inte konstigt med så trevligt folk!
Fast jag ser det från min sida. Alltså att du är en av de som stod för det trevliga. Ha en bra ruskväll utan alkohol hi hi....