onsdag, maj 06, 2009

Vår i Marseille

Nu när solen lämnat våra breddgrader och ersatts av regn (som i och för sig var högst behövligt för växtligheten), ser jag så fram emot Marseille-resan imorgon med Stina och Juha. Även om prognosen inte lovar kanonväder, så verkar åtminstone temperaturen ligga på över 20 grader. Perfekt för sight-seeing och shopping med andra ord. Hoppas så på att hitta lite fina kläder, både till mig själv och barnen. Skulle sedan solen visa sig mer än utlovat och värmen vid medelhavet bli alltför hög, så har hotellet pool på taket, där jag kan tänka mig att ta plats i en solstol med lite champagne! Eller kanske ge mig ut på landsbygden och uppleva någon av de härliga vingårdarna i Provence. Ser mig nästan sittandes där bland vinrankor i stråhatt med 25 olika vinprovarglas framför mig! Fniss! Ça va très bien! Au revoir, mes amis!


2 kommentarer:

Maridano sa...

Ähum! Den där stråhatten,kan inte du komma med den en vanlig dag när du exempelvis hämtar David på dagis?! Det hade garanterat varit upplyftande för både barn och personal. Trevlig resa, och tänk på mig på lördag när jag sitter och svettas utan sol.

MOLLES BLOGG sa...

Låter underbart! Hoppas du får en underbar resa!
kramelikram