torsdag, december 09, 2010

Framfart i spåret

Kände mig seg igår och beslutade mig redan på eftermiddagen för att ställa in zumban. Tänkte även strunta i skidåkningen, men så fick jag liksom ny energi efter maten. Vallade skidorna med blått, Martin med lila, och så åkte vi upp. Första varvet kändes det som om kroppen och hjärnan inte var riktigt synkade, men på varv 2 kändes det genast bättre. 3:e varvet på 2,5:an gick i rasande fart, även om Martin hade det lite kämpigt med isbildning under skidorna. (Synd att jag inte såg när han ramlade i utförsåkningen!) Blev även 2 varv nere på slingan innan Martin tyckte att vi skulle ge upp för dagen - själv hade jag sådant glid, att jag vid det laget kände att jag gärna hade åkt vidare hela natten! : ) Blev sammanlagt 11 km. När vi mätte 2,5:an visade det sig att den vintertid är drygt 3,2 km (om man åker Görans backe och lilla skogsslingan vid ängen), vilket innebär att jag hittills åkt flera km (kanske t.om mil!) längre än vad jag räknat med. Ska fortsätta mäta sträckorna idag, så att det blir rätt framöver. Kan ju tyckas spela mindre roll, men den som känner mig förstår säkert att jag är ute efter att slå förra årets kilometerantal, vilket slutade på 477,7 Tjejvasan inkluderad. I årets kalander står det just nu 84, så som ni förstår är det många träningspass kvar...

Inga kommentarer: