torsdag, december 16, 2010

Min underbara morgon!

Tisdag kväll och inboxen gästades av ett nytt, helt oväntat uppdrag modell större, med leverans dagen före julafton... Jag som precis hade städat på skrivbordet och tänkt att nu hinner jag både med bokföring och röj i arkivet i god tid innan det blir jul. Satte igång direkt onsdag morgon med avbröts ganska snart av en knackning på dörren. Nu var det ju inte själva jultomten som dök upp, men för mig en minst sagt lika kär vän som på grund av elden i Surte inte kunde ta sig till jobbet och därför kikade förbi på en kopp morgonte. Vet inte hur länge vi blev sittande, söta M, men pratstunden med dig var precis vad jag behövde för att få lite extra inspiration till nya uppdraget. Martin var iväg på kundaktivitet igår och kom hem strax före 4 i natt (gissa vem som ska få ta hand om alla bestyr ikväll och vem som ska krypa upp i sängen med en god bok?!?!!), så det blev många timmar över för arbete igår. Tempot har varit rasande högt och inspirationen har flödat. Har därför kunnat slutföra 5 dagars arbete inom loppet av ca. 2 och känner mig just nu ruggigt nöjd. Blev så exalterad över min framfart att jag helt glömde bort sjukgymnasten nu på morgonen... Fick som tur var lov att komma om en timme istället...

Tyvärr har regnet öst ned under morgonen, så min framfart i längdspåret lär nog bli mer begränsad än den på tangentbordet. Imorgon bär det av mot Småland och där förmodar jag att morgonens nederbörd kommit i form av snö, så självklart får skidorna följa med. Gjorde ett styrkepass i spåret igår kväll. Körde 1 mil stakning på 45 minuter, vilket jag känner mig riktigt nöjd med. Hoppas så att snön ligger kvar i Dammekärr, så att jag slipper avbrott i skidträningen. Känns naturligtvis viktigt för stundande tjejvasan, men inte minst för ryggen som tycks må alldeles prima av dessa rörelser. Hoppas sjukgymnasten är lika imponerad som jag...

Inga kommentarer: