onsdag, februari 15, 2012

Antibiotika

Min sega hosta har vägrat släppa taget om min kropp, med smärtande lungor och dålig sömn som resultat. Fick nog efter nattens hostattacker och sökte återigen läkarhjälp. Läkaren tyckte att jag varit krasslig lite väl länge för en vanlig förkylning och misstänkte att jag fått TWAR eller mykoplasma och skrev därför ut antibiotika utan att ta några ytterligare prover. Tyckte att det var onödigt att vänta i veckor på provsvar som ändå inte är hundraprocentiga - om jag nu inte tyckte att jag ville vara sjuk ett par veckor till?! Och nej, det vill jag ju förstås inte. Så nu står mina förhoppningar (och min tjejvasestart) till ett paket antibiotika. Sämre uppladdning går förmodligen inte att få, men om nu hostan försvinner och tröttheten med den får jag försöka lita på att kroppen är stark nog för att göra jobbet under 3 mils åkning. Har ju kunnat träna på riktigt bra under hela hösten egentligen, så grundstyrkan finns ju där. Bara att jag inte kunnat underhålla den på gymmet den senaste månaden, men några skidmil har det ju ändå blivit. Så jo, blir jag frisk tänker jag köra ett mentalt mantra dygnet före start för att intala mig om att mitt motto MOTIVATION SLÅR KLASS kommer att bära mig på min resa genom spåret även i år. Men först och främst krävs förstås en frisk och stark kropp - får hoppas att någon vill mig väl under den kommande veckan och påskyndar läkningsprocessen. Vänliga tankar mottages tacksamt!

2 kommentarer:

MOLLES BLOGG sa...

Håller tummarna att antibiotikan hjälper, mycoplasma är verkligen inget kul!!
Kramisar

Maridano sa...

Skickar en vänlig tanke och ett lycka till!!!