lördag, februari 04, 2012

Nu får det sannerligen räcka!

Ligger vaken i sköna sängen på SkiLodge Lindvallen efter en fantastisk kväll bland glada vänner. Här bor man verkligen alldeles toppen, väl värt varenda krona. Imorgon kväll väntar middag på Grisen och Lammet, ska bli ett kärt återseende.

Vaknade upp till minus 22 och tog därför en lugn morgon i lägenheten innan det blev dags för en tur i skidspåret. Strålande sol förgyllde våra vägar och det var inte annat än pur njutning. Om det då inte hade varit för mina tilkortakommanden... Blev något bättre efter knakelibrak-knäckningarna i veckan, men morgonen efter vaknade jag med en konstig, rosslande känsla i bröstet. Värre blev det vad dagen led och torsdag morgon var det absolut allt annat än bra - särskilt med tanke på att en skidhelg med tjejgänget i Sälen stod på schemat. Bara att ta sig samman, packa bilen och åka iväg. Åkte en mil igår när vi kom upp. Kände mig pigg i benen, andnöd till trots, men smärtan i axel, bröst, rygg gjorde sig naturligtvis påmind. Kände mig dock glad att kunna åka överhuvudtaget och insåg att det är just vila som kommer att få det hela att bli helt bra. Hostade mig sedan igenom natten och kände mig inte alls pigg i morse, men tyckte ändå att morgonen var för härlig för att helt lägga skidorna på hyllan. Blev 12 km i makligt tempo. Kunde bara andas i övre delen av bröstet och funderade på att uppsöka vårdcentralen när vi kom tillbaka. En av mina kära medresenärer hade dock astmamedicin i väskan, så efter några djupa inhalationer kände jag mig härligt befriad från mina problem. Eftermiddagen valde vi - trots syftet att åka skidor i helgen - att tillbringa på Spa-avdelningen, med flera olika sorters aromaterapi, bastu, is- och varma källebad. Höjdpunkten blev ändå simturen ut under den stjärnklara fjällkvällen, där vattnet snart frös till istappar i håret. Underbart, vilket skådespel! 3,5 timmar efter första doppet kom vi tillbaka till lägenheten och har nu avnjutit en god fisksoppa. A-L, som fyllde år idag (igår), tyckte att hon haft en perfekt födelsedag. Vi andra kunde inte annat än att hålla med - det har varit en fantastisk dag! Men när det gäller sjukdomar och skador, så får det faktiskt verkligen räcka nu! Dags att turen vänder?!

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Hoppas verkligen på snabb bättring! Vet precis hur du känner dig!

Massa kramar ♥