måndag, mars 19, 2012

Förfall och fall

8 veckor sedan jag var på Sportlife senast. Känns som värsta förfallet. Glömmer lätt bort att det finns en naturlig förklaring till denna paus i form av skada och sjukdom, 2 långlopp på skidor, en ny omgång förkylningsbaciller och dessutom välbehövlig vila efter ett Vasalopp. Konstigt att man så lätt snöar in på det man inte gör...

Som vanligt den här tiden på året är skrivbordet fyllt av projekt och kalendern av många och tighta deadlines. Med Martins många resor känns det dessutom som om jag inte gör annat än jobbar och jäktar hit och dit för att hinna hjälpa barnen med läxor, köra till träningar och organisera vårt hem. Under 2 av hans 4 dagar på senaste glädjeresan till Sälen jobbade jag dessutom som en idiot vid stugan. 11 timmar i torsdags, 9 i lördags. Idag var han ledig några timmar och det blev till att köra ett lass med material till stugan. Höll på att sluta riktigt illa när han bar in ett gäng spånplattor. 2 gånger ramlade han ned från loftet pga att han inte förankrat stegen ordentligt. Andra gången slog han sig riktigt illa och jag vågade knappt gå in i huset för att se vad som hänt efter att ha hört dunsen och sett fallet genom fönstret. Hu! Onda revben har han nu, men till läkaren tyckte han inte att han behövde gå... Envisa karl!

Själv lekte jag murare idag och gjöt en fin grund till framtida kaminerna. Har köpt marockanskt kakel att lägga runt murstocken och hoppas att det blir snyggt.

Har även varit på IKEA och ritat kök - plötsligt är det så mycket man måste veta, innan ens innerväggarna har vuxit fram. På vilken höjd ska överskåpen sitta, exakt vilket material (och hur tjockt bygger det) ska den ena och den andra väggen beklädas med, och vilken höjd är det på centrum rökrör till kaminen?! OMG! När ska jag hinna ta ställning till allt detta?!

Det är mycket med mycket när man bygger hus...

1 kommentar:

Therese sa...

Oj, mycket nu:)
Lägenheten i NY ägs av min systers jobb.
Kram Therese