lördag, juni 01, 2013

En härlig sommarkväll

Sanna på tjejkväll med övernattning och jacuzzi-bad i Torslanda, David på film- och pizzakväll i Sävedalen, Martin på golfhelg i Halmstad. Själv skulle jag uppleva min första kväll någonsin utan både man och barn. Vad då göra som ensam mamma? Efter att ha avslutat min eftermiddag som taxikurir hann jag i bilen hem fundera över  hur jag allra helst skulle vilja tillbringa denna kväll: Med en god vän, i barnfri miljö. Tänkte att Lena kanske också var ensam denna afton, med arbetande make, så jag styrde min kos dit. Arbetade gjorde han förvisso - i trädgårdslandet, men utan brandmanskostym. Tusen tack söta ni för att jag fick tränga mig på och göra er sällskap under middagen. Jag hade en fantastisk sommarkväll i perfekt miljö och jag hoppas att jag inte helt saboterade planerna för er hemmakväll på tu man hand.

Vaknar idag till ännu en perfekt sommardag. Imorgon bitti hoppas jag få vakna i stugan - tystheten där ut är för tillfället det enda som saknas mig. Åh, vad livet är underbart!

Inga kommentarer: