fredag, september 20, 2013

I fixartagen

Första höstdagen gav mig en oerhörd lust att påbörja ett nytt projekt. Något lagom stort, som inte skulle kräva alltför stor inblandning från min projektfientlige äkta hälft. Först ut blev vardagsrummet, som utöver nya krukväxter även fått sig en omgång av min kreativa ådra. Symaskinen bestämde sig för att vara kompis, vilket resulterat i tre gardinpar, en omklädd stolsits, skåpsinredning och en helmysig pläd. Därtill lite piff i form av nya kuddar, en fin antik spegel och ommöblering. Resultatet blev över förväntan. En lugn och harmonisk vardagsrumsmiljö, som gjord för mysiga höstkvällar. Lite ny färg på taklister tänkte jag försöka fjäska med Martin för att få till (inte bra för mina höfter att balansera på stegar). Sedan har jag förstås även en idé om liggande träpanel i drivvedsbets på ena kortsidan, men det där tänker jag fundera lite extra över innan jag genomför. Det kan ju tänkas att det finns något mer akut att genomföra innan dess...





1 kommentar:

Molle sa...

Fint!
Kram