fredag, september 13, 2013

Tanke för dagen

Visst är det underbart när det fortfarande är sommarvarmt i mitten av september och man i princip dagligen kan unna sig en timme i solen under lunchen? Sommarkyssta kinder som inte kräver smink för att se höstpigga ut, utslitna sommarkläder och skor som man bara inte vill göra sig av med eller byta ut för att krångla sig ned i vanvettigt svettiga långärmade plagg och fodrade höstskor. Visst ser jag att omgivningen börjat klä sig för höst (och emellanåt till synes även för vinter!!!), men än är det länge tills jag tänker överge bara ben och sandaler! Förstår inte hur människor står ut där de går i sina jeans och trendiga dunjackor. Själv njuter jag av att låta kroppen andas och får panik bara jag tänker tanken på långbyxor. Nej, det får minsann bli en dygnsmedeltemperatur på under 10 grader för att jag ska överge sommaren, tunna linneplagg och favvoshortsen! Jag tänker inte hälsa hösten välkommen genom att klä mig i för säsongen onaturligt varma plagg, utan tänker istället hänga fast vid den härliga sommaren så länge det går. Jag är säker på att det blir fler soltimmar under lunchen framöver. Inte bara för att jag har världens mest generösa arbetsgivare, utan för att sommaren, åtminstone i mina tankar, är här för att stanna. Dessutom älskar jag mina solkyssta kinder.

Inga kommentarer: