lördag, januari 22, 2011

I tävlingsledet!

Blev glatt överraskad igår när Vasaloppsadmin mailade och meddelade att jag är flyttad till tävlingsklass. Med tanke på att jag startar samtidigt som eliten, så blir det säkert trångt fram till första backarna och därför hade det kanske varit bättre om jag hade fått vara kvar i startled 3 (motionsklass 1), men samtidigt ska det förstås bli oerhört spännande och inspirerande att få stå bakom de ryggar som kommer att tävla om förstaplatsen. Eller också oerhört knäckande... Känner plötsligt ett större tryck på prestation i och med placeringen i detta startled, men kan ju inte göra mer än mitt bästa. Vad det räcker till återstår att se - både före, valla och dagsform kommer att vara avgörande utgången och det är ju knappast något jag kan påverka just nu, så det är väl bara att känna lugnet och träna vidare i skidspåret. Ser ut att bli en fin vinterdag - härligt!

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Hej o hå, träna på! Du skall se att det kommer gå gööörbra!
kramisar