måndag, januari 24, 2011

Rapport från Stråkenloppet

Söndagen ägnade jag åt framfart i skidspåren. Föga överraskande, men både orten och terrängen var ny mark för mig. Det var långloppstävling i Mullsjö och i fredags kväll bestämde jag mig för att delta. 21 km skulle avverkas och jag kände mig faktiskt nästan oberörd när jag kom i mål på 1:33:58.3. Startade i sista startled och första kilometern gick i tråkigt långsamt tempo. Gick snabbt över i endast 2 spår och med mer än 1000 startande var det mer än trångt i spåren. Det var först efter andra vätskekontrollen, efter ca 15 km, jag kunde smyga förbi den gigantiska klungan och köra på i eget tempo fram till mål. Jag är naturligtvis ruskigt nöjd med tiden, men visst funderar jag över hur det hade gått om jag hade fått stå i första ledet... Till saken hör nämligen den att jag var 6:a i mål bland kvinnor, 15:e totalt av kvinnor och män... 4 minuter upp till 3:e platsen, vilket jag enkelt hade kört in om jag sluppit köa mig igenom den första kilometern. 11 minuter fram till vinnaren, som jag faktiskt också tror att jag hade tagit om jag bara haft en bättre startplats. Men, nästa år är jag seedad till bättre startled och förhoppningsvis har vi då kunnat njuta av ännu en härlig och snörik vinter, som gör att jag har nya skidmil i benen och kan återkomma till Mullsjö för revansch! Fniss, skämt å sido, men det är klart att tävlingsmänniskan gör sig påmind när jag så här i efterhand inser hur nära jag var en topp-tre-placering! Ska nu vila kroppen i några dagar, sedan hoppas jag på nya mil i Dammekärr och kanske ett nytt skidäventyr nästa helg... Ja ni hör - jag har nog blivit galen! Äääääääääääääääälskar skidor!

3 kommentarer:

Maridano sa...

Det var som sjutton! Härligt lopp! Bra kämpat!

Therese sa...

Vad duktig du är!!!
Kram

MOLLES BLOGG sa...

Heja, heja!=)
Kramisar